Fince Konuşma Dili - Puhekieli

Fince yazi dilinde veya resmi dilde kullanılan kavramlar ve bunların günlük hayattaki kullanımları.
Fince konuşmak ve konuşulanları anlamak için bunlar olmazsa olmazlar arasında.
Aşağıda belirtilen kelimelerin yanında günlük konuşma dilinde kullanılan diğer kısaltmalar ve ses değişimleri şu şekilde:
- Kelime sonundaki i harfinin düşmesi:
Miksi (Neden) - Miks, Yksi (Bir) - Yks
(Genelde -ksi ile biten kelimelerde)
- Harflerin yer değiştirmesi:
Ihollani (Tenimde) - Ihollai
Harflerin yer değiştirmesi genelde kafiyeyi tutturmak için şarkı sözleri ve şiirlerde kullanılan bir yöntem.




Fince Dersleri 9
Yazı Dili
(Kirjakieli)
Konuşma Dili
(Puhekieli)
Türkçe Anlamı
Minä Ben
Sinä Sen
Hän Se O
He Ne Onlar
Minä olen opiskelija Mä oon opiskelija Ben öğrenciyim
Sinä olet opiskelija Sä oot opiskelija Sen öğrencisin
Hän on opiskelija Se on opiskelija O öğrencidir
Me olemme opiskelijoita Me ollaan opiskelijoita Biz öğrenciyiz
Te olette opiskelijoita Te ootte opiskelijoita Siz öğrencisiniz
He ovat opiskelijoita Ne on opiskelijoita Onlar öğrencidir
Minä menen Mä meen Gidiyorum
Minä tulen Mä tuun Geliyorum
Minä odotan Mä ootan Bekliyorum
Minä tarvitsen Mä tartten İhtiyacım var
Minä ajattelen Mä aattelen Düşünüyorum
Minä haluan Mä haluun İstiyorum
Minun Mun Benim
Sinun Sun Senin
Meidän Meiän Bizim
Teidän Teiän Sizin
Heidän Heiän Onların
Tämä Tää Bu
Tuo Toi Şu
Nämä Nää Bunlar
Nuo Noi Şunlar
Asunto Kämppä Konut
Koti Hima Ev
Makuuhuone Makkari Yatak Odası
Olohuone Olkkari Oturma Odası
Kaukosäädin Kake Kumanda
Televisio Telkkari Televizyon
Hesburger Hese
McDonald's Mäkkäri
Stockmann Stokka
H&M Henkkamaukka
Elokuva Leffa Film
Linja-auto Bussi/Dösä Otobüs
Polkupyörä Fillari Bisiklet
Tapaaminen Treffit Buluşma
Ravintola Rafla Restoran
Kahvila Kuppila Kafe
Kioski Kiska Büfe
Työvoimatoimisto Työkkäri İş bulma Kurumu
Työ Duuni İş
Että Et
Mutta Mut Ama
Kun Ku
Sitten Sit O zaman
Vaikka Vaik Rağmen
Kanssa Kaa/Kans Birlikte
Kyllä Kyl Evet
Kiitos Kiitti Teşekkürler



Önceki
Sonraki

0 yorum: