Yurtdışında Yaşamak



Pek çok insan,farklı sebeplerle yurtdışında yaşamak istiyor ve bunun yollarını arıyor.En çok sorulan sorulardan biri;yurtdışında yaşamak istiyorum ne yapmalıyım ?
Hangi ülkeye gitmek isterseniz isteyin,öncelikle geçerli bir sebebiniz olması gerekiyor.
"Ben, Avrupada yaşamak istiyorum" yeterli bi sebep değil!
Hangi koşullarda oturum iznine başvurabileceğinizi kısaca sıralayayım;

-Yurtdışında çalışmak için : Gitmeyi düşündüğünüz ülkede iş bulursanız.
-Yurtdışında yatırım yapmak için:Yurtdışında bir üretim/yatırım yapacaksanız oturum iznine başvurabiliyorsunuz.Ancak içinde kendinizin de çalışacağı ufak bi dükkan vesaire açmayı planlıyorsanız;girişimci için olan oturum izni değil,işçi için olan oturum iznine başvuruyorsunuz.
-Yurt dışında gayrimenkul yatırımı:Bazı ülkeler ev satın alanlara oturum iznine başvurma hakkı tanıyor.
-Aile Birleşimi:Gitmeyi düşündüğünüz ülkede oturum izni olan yada oranın vatandaşı olan biriyle evlenirseniz.
-Eğitim için:Gitmeyi düşündüğünüz ülkedeki bi eğitim kurumu tarafından kabul edilirseniz.
-Mülteci olarak:Savaştan falan kaçmışsanız mülteci olarak başvuru yapabiliyorsunuz.
-İltica amacıyla :Bulunduğunuz ülkede can güvenliğiniz ciddi tehdit altındaysa ve bunu ispatlarsanız yine iltica amacı ile başvuru yapılabiliyor.
-Geridönüş amacıyla:Mesela;Anne,baba,babanne yada anneannenizden biri daha önce doğuştan Finlandiya vatandaşı ise,sizde bu sebeple oturuma başvurabilirsiniz.Büyük ihtimalle Avrupa Birliğindeki ülkelerde de durum aynıdır.

Belli başlı oturum iznine başvurma sebepleri bunlar.Durumunuz bunlardan birine uyuyorsa gidip başvurunuzu yapabiliyorsunuz.Diyelim ki bu sebeplerin hiç biri yok sizde.O zaman geriye 2 seçenek kalıyor;ya yurt dışına gitme düşüncesinden vazgeçin, yada oturum iznine başvurabilmek için geçerli bi sebep edinin.

Bir diğer soru hangi ülke kolay oturum izni veriyor ?
-Yukarıda saydığımız gibi,mantıklı bi sebebiniz varsa genelde ülkelerin prosedürleri birbirine yakın.Ancak bazı ülkeler,özellikle de durumu çok iyi olmayanlar bazı durumlarda biraz esneklik gösterebilir.Mesela İspanya aşırı bina yapımından krize girmişti.Hadi şu fiyattan ev alın oturum izni vereyim diyorlardi bi ara.Bunlar çoğu kişi için bişey ifade etmiyor zaten.Sizin ispanya'da 250.000 euro'luk ev alacak imkanınız var mı?
Bunun yanında Almanya gibi Türk göçmenin çok fazla olduğu ülkeler,sizin başvurunuzu kılı kırk yararak inceliyecektir.Asıl önemli olan sizin oturum iznine başvurma sebebinizin sağlam olması ve bunu görevlilere anlatacak evraklarınızın bulunması.

Yurtdışında iş imkanları nelerdir?
-Gideceğiniz ülkeye göre iş imkanları değişiyor tabiki,Avrupa için konuşursak bazı ülkeler bunlar arasında Finlandiya da var;ekonomik durgunluk içinde,iş bulmak çok zor,kendi vatandaşları için bile.
Ama genel kural şudur:Gittiğiniz ülkenin dilini bilmiyorsanız veya dil seviyeniz iyi değilse çok iyi işler bulmanız mümkün değil.Daha çok beden gücüne dayalı yada el becerisine yönelik işlerde şansınız oluyor.Üniversite mezunu bile olsanız dil seviyenizi geliştirene kadar bu tarz işlerde çalışmanız gerekebilir.Üniversite mezunu demişken;Avrupa bütün Türkler kebabçıdır gibi bi önkabul var.Özellikle okumuş etmiş insanlar iş ararken bu konuda zorlanabilirler bu önyargıları kırmada.

Bide şu soruluyor sürekli bu konu ile alakalı
"Ben İngilizce biliyorum,işte gideceğim ülkenin dilini bilmesem de sadece İngilizce konuşacağım bi iş bulabilir miyim?"
Kesinlikle bulamazsınız diyemem;büyük uluslararası şirketlerde genelde ortak dil olarak İngilizce kullanılıyor ama bu şirketlere girmeniz epey zor olacak.Onun dışında sadece İngilizce ile (gittiğiniz ülke İngilizce konuşulan İngiltere vs değilse) iş bulmak çok zor.
Her koşulda yaşayacağınız ülkenin dilini öğrenin ve uyum sağlamaya çalışın.Uyum sağlamaktan kastım "maymun gibi onlar ne yapıyorsa sizde taklit edin" değil kesinlikle.Sadece toplumsal kurallar nedir bunları öğrenin ve bunlara uyun.Mesela; Türkiye'de bizde geçerken uğramak diye bişey var.Burda öyle bişey yok,birinin evine gidecekseniz önceden arayıp haber vermeniz gerekiyor.Finlandiya'ya gelmeyi düşünüyorsanız; Finlandiya Rehberi ve Finlandiya'da Sosyal Hayat yazılarıma gözatmanızda fayda var :)

Oturum iznine nereden başvurayım?
-Oturum izni başlıklı yazımı okursanız detaylı bilgi bulursunuz bu konuda.Kısaca bulunduğunuz ülke konsolosluğundan veya gitmeyi düşündüğünüz ülkedeki göçmenlik bürolarından.Tabi gitmeyi düşündüğünüz ülkeye turist olarak gidip,oturum iznine ordan başvurmak isterseniz.Gitmeden önce vize almanız gerekiyor.
Schengen Vizesi yazımı okuyun sonra pişman olmayın.

Göçmenlere hangi haklar tanınıyor? Maddi yardım alabiliyor muyuz?
-Bu sizin maddi durumunuza ve ülkeye geliş sebebinize bağlı.İş bulma kurumu ve sosyal yardım kurumuna kayıtlarınızı yaptırdıktan sonra onlar karar veriyorlar,maddi yardım almaya uygun olup olmadığınıza.
-Eğer yardım almaya uygunsanız. Maaş alabiliyorsunuz,ücretsiz okul ve kurslardan faydalanabiliyorsunuz,sağlık hizmetlerinden faydalanabiliyorsunuz.
-Detaylı bilgi için Sosyal İmkanlar yazımı okuyun.
-Finlandiya'da eğer 2 sene yaşarsanız belediye seçimlerinde oy kullanma hakkınız bile oluyor.(Diğer Avrupa Ülkelerinde böyle bi kural var mı bilmiyorum,hiç duymadım)

Bana çok sorulan sorulardan şuan aklıma gelenler bunlar.Sizin farklı bi sorunuz varsa lütfen yorum kısmında belirtin.Elimden geldiği kadar cevaplamaya çalışırım.







Önceki
Sonraki

30 yorum:

  1. Çok güzel detaylandırmışsınız BAZEN bakıyorum gitmek istiyor ama hiç bir seçenek yok sadece gitmek Ülkenin dili konumu şartları hepsi kollarını açıp kimseyi maalesef beklemiyor. İş imkanları öyle basit ve kolay değil maalesef Her ülkenin kendine göre çografi durumu şartları var çalışma standartları mevcut Bu kadar basite indirgemek bana biraz komik gibi geliyor ellerinize sağlık güzel paylaşım olmuş ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurtdışında yaşadığım için sürekli soranlar oluyor.Genelde de konusma söyle başlıyor.örnek; "Ben Finlandiya'ya gelicem" ,tamam hangi sebeple geleceksin bi bilgim varsa yardımcı olayım diyorum.
      cevap "ya ben işte orda yaşamak istiyorum". :)

      Sil
  2. Ne güzel bir blog olmus. Avrupa da yasayan biri olarak bu konuda bilgiler olmasini çok güzel buldum 😊

    YanıtlaSil
  3. Konuyla ilgili soru soran çok oluyor.Bu şekilde yazınca herkese aynı anda cevap verme imkanımız oluyor.Sagolun yorumunuz icin

    YanıtlaSil
  4. Yazınız Avrupa da yaşamak isteyenler için iyi bir referans olmuş. Her ne kadar zorlansakda ülkemizde yaşamak en güzeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurtdışında yaşamanın avantajlarıda var dezavantajlarıda var.

      Sil
    2. Yani memleketimiz güzelde ekonomik durumumuz kötü

      Sil
  5. Bende Ingiltere'de yaşıyorum.Yurt dışına gitmek isteyen arkadaşlara önerim gidecekleri ülkeleri iyice araştırsınlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum.Kimileri sonradan pişman oluyorlar

      Sil
  6. Çok faydalı bir blog emeğinize sağlık. Daha önce de Finlandiya ile ilgili yazınızı okumuştum yapılması gereken şeyleri en ince ayrıntısına kadar anlatmanız yurt dışında bir yaşam düşünenler için oldukça iyi. Paylaşım için teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagolun.Umarım insanlara faydası olur.Ben zamanında çok çektim Finlandiya hakkında doğru düzgün bilgi bulamadığım için :)

      Sil
  7. Çok sevdim blogunuzu artık takipçinizim sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler.İnsallah insanlara faydalı olur verdigimiz bilgiler

      Sil
  8. Çok güzel detaylar ve gerçekler...

    YanıtlaSil
  9. Sagolun elimizden geldigi kadar :)

    YanıtlaSil
  10. Çok iyi detaylı anlatmışsınız. Aklımdaki sorulara tek tek cevap buldum teşekkür ederim.:)

    YanıtlaSil
  11. Yararlı paylaşım için sağol :)

    YanıtlaSil
  12. Gitmek isterimde yasamak istemem sanirim :) seviorm ayni dil ve kültürü paylastigi bu şirin ülkemi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurtdışında yaşamanın artıları var eksileri var.Benim eşim yabancı.Ev kredisi falan vardi biraz mecburiyetten taşındım ama halimden de cok sikayetci degilim .

      Sil
  13. İsteği çok net belirlemek gerek, yoksa ülkesinden refaha gitmek isterken, daha kötü şartlarda kendini bulabilir insan..
    Teşekkürler yayınınıza.

    YanıtlaSil
  14. Bu konuda %100 katılıyorum.Buralara gelip de hayal kırıklığı yaşayan çok.Buranın kötü olmasından değil çoğu zaman.İnsanların gerçek üstü beklentilerinin bulunmasından.

    YanıtlaSil
  15. yazınız çok güzel ve bilgilendirici olmuş :) ama ben birşey daha sormak istiyorum izninizle, aynı zamanda bulgaristandan çift vatandaslığım var vize sorunu yok oyuzden ama gittiğimde danışabileceğim evinde kalabileceğim birileri bulunmuyor, gider gitmez de en önemlisi kalacağım ev ayarlanmak zorunda, bu yönden ne yapmak gerekir dil okuluna yazılıp oyle yerleşmek daha mı mantıklı acaba, fikir verici birsey belirtebilirmisin, tesekkur ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam olarak hangi ülkeye gitmek istiyorsunuz bilmiyorum ama gitmek istediğiniz ülke büyük ihtimal yaşadığınız yerden kat kat pahalı olacak.Dil kursu orda kalma masraflar falan baya para gider.Ben olsam iyi kötü bi iş bakarım,yola çıkmadan.İşe başlayınca yine iş çıkışları dil kurslarına gitmek mümkün dil gelişince daha iyi iş imkanlarıda oluşacaktır zaten.

      Sil
  16. Verdiğiniz bilgiler çok gerçekçi. Bir yabancı ülkeye kapak atayım da kendimi kurtarayım düşüncesinde olanlar, mutlaka yazınızı okumalı.

    YanıtlaSil
  17. Duruma göre yurtdışında yaşamanın avantajları olabilir ama gökten para yağmıyor ve her yurtdışında yaşayanda zengin değil.

    YanıtlaSil
  18. Merhaba ben avrupada yaşıyorum eşim polonya vatandaşı benimle polonyada yaşıyacak iş kuracak arkadaş arıyorum oturum ve çalışma izinlerini ben alcagım ilgilenenler ciddi insanlar benim baglantı kursunlar lütfen +48576616143 whatsapp

    YanıtlaSil
  19. Merhaba ben Norveç’te yaşamak ve okumak istiyorum.Henüz lisede okuyorum ama kendi çapımda norveççe öğrenmeye başladım.Bu konu hakkındaki bilgileriniz nelerdir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yurt dışında yaşamak için oturma izni alman gerekiyor
      bunun içinde geçerli bi sebep göstermelisin okul,iş,eş vesaire.
      Üniversiteyi Norveç te okumayı düşünüyorsan lise bittikten sonra direkt üniversitelerin sitelerine gir ve başvuru şartlarına ve nasıl başvurulacağına bak. Zaten kendi sitelerinde bu bilgileri ingilizce paylaşıyorlar. Finlandiya da ÖSS tarzı herkesin girdiği bi sınav yok her fakülte öğrencileri kendi seçiyor tahminimce Norveç de de benzer bi sistem vardır

      Sil
  20. Merhaba ben Norveç’te yaşamak ve okumak istiyorum.Henüz lisede okuyorum ama kendi kendime norveççe öğrenmeye başladım.Bu konu hakkındaki görüşlerinizi bekliyorum

    YanıtlaSil